سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ

علی اکبر سیلانی فارغ التحصیل موسسه امام خمینی ره مقطع کارشناسی ارشد با گرایش فلسفه سیاسی. متولد استان کرمان شهرستان بردسیر بخش گلزار.
لوگوی دوستان
امکانات دیگر


ابر برچسب ها

این روزها اگه نگاهی به اطراف کشورمون کنیم میبینیم که نزاع و درگیری بین رزمندگان شیعی و نوکران امریکا به اوج خود رسیده است تقریبا روزی نیست که در ان روز شهیدی از بچه های فاطمه زهرا س در کشور ما تشییع نشود این واقیت را بزارید کنار حوادثی که این روزها در یمن در حال وقوع است. امریکا جدیدترین سلاح هایش را روی سر مردم بی پناه یمن و در دوردست خود توسط عربستان خبیث و خائن آزمایش میکند. تصور کنید مادران یمنی را که هر روز باید نوحه سرایی فرزند شهیدشان را به تماشا بگذارند. تصور کنید پدران مظلوم یمنی را که خانه و آشیانه ی ویرانشان ندای مظلومیت آنهاست. تصور کنید فزرند یمنی را که وقتی از زیر آوار بیرونش می آورند متوجه شهادت همه اعضای خانواده اش می شود و غم تنهایی را تا پایان عمر به دوش میکشد و تصور کنید ان دکتر جراح یمنی را که حتی بیمارش زیر دست او نیز امنیت ندارد و با هزار دلهره و نگرانی انفجار بیمارستان دست به جراحی میزند و ...  همه اینها فقط اوضاع این روزهای مردم مظلوم یمن است. حال و روز مردم مظلوم عراق سوریه  بحرین و فلسطین نیز بهتر از یمن نیست. اما سوال من این است که آیا خداوند خون این همه مردم مظلوم را بی اثر گذاشته و انتقام انها را نخواهد گرفت. در جواب باید گفت که خیر خون مظلوم هرگز هدر نخواهد رفت اما با این توضیح که شرط به ثمر نشستن خون مظلوم این است که حامیان مظلومان محکم و کوبنده پستیبانی عملی خود را از مظلومان داشته باشند و انها را تنها نگذارند. اینجاست که می بینیم مقام معظم رهبری در سخرانی اخیر خود مردم را هم توصیه می کند که در انتخایات مجلس شورای اسلامی شرکت کنید حتی اگر مرا قبول ندارید و هم اینکه رای خود را به سمت و سویی سوق دهید که نتیجه آن تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام باشد لذا همه مردم ایران باید شرایط امروز مردم مظلوم منطقه را دریابند و ندای مظلومانه ایتام یمن و عراق و سوریه را با بصیرت تمام پاسخ دهند و باید با رای خود در انتخابات پیش رو مجلسی را بنا کنند که پیگیر و حامی خون مادران فرزندان و پدران مظلومی باشد که این روزها دنیایشان پر از درد و مهنت است.

علی اکبر سیلانی

 

 

 

 




بسم الله الرحمن الررحیم

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دشمنان انقلاب با تمام قوا وارد میدان شده و با هر وسیله­ای تلاش داشتند تا انقلاب نوپای ایران را گرفتار و سرنگون کنند و در این هدف از هر طرفندی بهره بردند، یکی از آن طرفندها مقوله مهم و بزرگ امنیت کشور جمهوری اسلامی ایران بود که در همین قالب دست به ترور بزرگترین مسئولان و متفکران نظام جمهوری اسلامی ایران بردند و اساسا تحمیل هشت سال جنگ نیز در همین خصوص قابل تبیین است. دشمنان تا داندان مسلح نظام مقدس اسلامی در موازای همین اقدامات، موجبات ناامنی پروازهای هوایی را نیز کلید زدند و در اوائل موفق شدند ده­ها پرواز را ناامن و هواپیماهای مسافربری را بربایند، کاری که دیگر برای حضرت امام (ره) قابل تحمل نبود و ایشان را بر آن داشت تا برای همیشه امنیت هوایی را به سرانجامی برساند و خدمت بزرگ دیگری را به مردم مظلوم ایران اهداء کند، از همین رو در تاریخ پنجم دی ماه 1363 این ماموریت را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار کرد. ماموریت به بچه­های مخلص و خدوم انقلاب یعنی سپاه پاسداران واگذار شد و از آن تاریخ تا به امروز سپاه پاسدارن به خوبی توانسته است تقریبا به طور کامل امنیت هوایی کشور جمهوری اسلامی ایران را تامین و جایگاه ایران را به لحاظ امنیت هوایی به صدر کشورهای منطقه برساند. اما هدف از بیان این مقاله در سالروز واگذاری امنیت هوایی به سپاه پاسدارن از دو جهت است؛ اول اینکه تقدیر و تشکری باشد از خدمات بسیار فراوان سپاه پاسدارن به مردم با بصیرت ایران که امنیت هوایی یکی از آنها است و هدف دوم، به سفرهای تجاری پی­درپی کشورهای اروپایی و غیر اروپایی به ایران اسلامی، ارتباط دارد؛ کشورهای مورد نظر هرچند به علت ایجاد توافق هسته­ای و گفتگو میان ایران و کشورهای غربی، راه را برای ورود به ایران جهت ایجاد قراردادهای اقتصادی هموار می­بینند، اما شکی نیست که بخش مهمی از این انگیزه یعنی ایجاد قراردادهای اقتصادی به خاطر امنیت مثال زدنی در کشور جمهوری اسلامی ایران است؛ به این دلیل که امروز همه مردم دنیا تماشاگر اوضاع بسیار ناامن منطقه خاورمیانه هستند اما در میان همه این ناامنی­ها به خوبی شاهد و ناظر امنیت بالا در ایران اسلامی هستند و به نظر می­رسد هیچ موضوعی به اندازه تامین امنیت نمی­تواند برای ایجاد قراردادهای اقتصادی اهمیت و وسوسه برانگیز باشد و ما این مهم را مدیون زحمات طاقت فرسای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم. 

 

نویسنده علی اکبر سیلانی